fbpx

Amiket mindenképp tudnod kell a lead feldolgozásról (Alapok II.)

Minden kapcsolatra igaz, hogy akkor lesz valóban működőképes, ha mindkét fél hozzáteszi a maga részét. Ebben a részben ismertetünk néhány olyan fontos információt, amivel te tudsz hozzájárulni az együttműködésünk sikerességéhez.

Hogyan keletkezik a lead?

Hirdetések megjelenítése: A hirdetések megjelennek a Facebook felhasználók hírfolyamában, oldalain vagy más elérhető helyeken. A hirdetés  felhívást tartalmaz a felhasználók számára, hogy kitöltsenek egy űrlapot további információkért.

Felhasználók reagálnak: Amennyiben a hirdetés felkelti az érdeklődést, a felhasználók kitöltik az előre beállított kapcsolati űrlapot, ahol megadják az adataikat.

Az adatok kezelése: Az összegyűjtött lead-adatokat egy táblázatba továbbítjuk neked. Ez lehetőséget ad a kapcsolatfelvételre, az érdeklődőkkel történő kommunikációra, ajánlatok küldésére stb.

A jelentkezők egy többlépcsős folyamaton mennek keresztül a jelentkezéskor. A kapcsolati űrlap első része az üdvözlés, majd a második az adatbekérő, harmadik az adatvédelmi tájékoztatás és végül a jelentkezést megköszönő/elköszönő oldal.

Ezzel jó, ha tisztában vagy, mert sok esetben találkozol majd olyan kifogással, hogy „Véletlenül kattintottam” – Most, hogy tudod, a jelentkezés 4db oldalból áll (gyakorlatilag lehetetlen véletlenül jelentkezni) Így magabiztosan tudod kezelni majd ezt a „kifogást”.

Illusztráció a kapcsolati űrlap oldalairól:

További fontos információk, amivel jó, ha tisztában vagy:

  • Az űrlap 2. oldalán a kapcsolati adatok egy részét (köztük a telefonszámot is) automatikusan kitöltheti a rendszer a felhasználó helyett, ha ez a funkció engedélyezve van a böngészőben / eszközön. Ez eredményezhet olyan telefonszámok automatikus „behúzását” , ami már sajnos nem él, csupán ez volt hozzárendelve a Fb fiókhoz. Ilyen esetben érdemes e-mailen felvenni a kapcsolatot a jelentkezővel, esetleg tudakozóban utána járni a telefonszámának.
  •  Az automatikus adatbehúzás másik eredménye lehet az is, ha egy eszközt közösen/többen is használnak a családban (vagy épp csak a jelentkezés pillanatban valaki más használta az eszközt), ilyen esetben is a profilhoz hozzárendelt adatok kerülnek automatikus behúzásra, (amit természetesen módosíthat a jelentkező) és ha nem veszi ezt észre / nem módosítja, előfordulhat, hogy az eszköz gazdáját hívjuk fel, aki nem tudott a jelentkezésről (Főleg, ha erről nem értesítette a jelentkező). Ilyen esetben érdemes rákérdezni, hogy nem használhatta-e más is az eszközét, aki a nevében adta le a jelentkezést?

Telefonálás alapok

Telefonáljunk akkor amikor „van hozzá kedvünk”. Ez egy kicsit gyenge tippnek hangozhat, de ha nyűgként telefonálunk, vagy csak magunkra erőltetjük, akkor nem sikerülnek annyira jól a telefonhívások. 

Két ügyfél között, az autóban, mikor a vezetésre figyelünk? Ez időbeosztás szempontjából kecsegtető lehet, hisz a holtidő is ki van használva, de ha nem a Wall Street farkasai című film egyik jeles brókeri közé tartozunk, egy struktúra nélküli félfigyelmes, kapkodós beszélgetés fog kikerekedni belőle, amit  nem vesznek jó néven az emberek. Főleg nem azok, akikkel életünkben először beszélünk. Legyen egy rákészülési rutin, akár egy teljes rituálé, amikor rendszereződnek a gondolatok, kitisztul a kép és egy előre megtervezett stratégiával minden nap a legjobb tudásunk szerint hívjuk a jelentkezőket. 

Hihetetlen, hogy mennyire jól ki tudják „szagolni” az emberek a felkészültségünket és az energiáinkat. Ha frusztráltak vagyunk, mert lassan itt a zárás és „be kéne még kötni valamit”, akkor a tudatalattink átvált egy olyan harci üzemmódra, ami elijesztheti az érdeklődőket. 

Persze mindegyikünknek megvannak a saját módszerei és folyamatosan alkalmazkodni kell a környezethez, ezért nem lehet mindig ideális, de törekedni kell arra, hogy konzisztensek legyünk a felkészültség, a rászánt idő, az energiáink és a bizalomépítéshez szükséges kulcsfontosságú mondatok szempontjából. 

A telefonálás művészet. Fel kell hívnunk valakit, akivel nem beszéltünk még és el kell nyernünk a bizalmát, és szimpatikusnak kell lennünk, hogy egyáltalán elindulhassunk a tanácsadás, ajánlatkészítés, tárgyalás , szerződéskötés útján. És itt még nem ér véget a móka, hisz be kell fizetnie az első díjat, majd a 100-adikat is. 

Ez a bonyolult folyamat csak nagyon jó alapokra építve tud végbe menni, ami nem más mint az első benyomás. (Az első benyomásról és a bizalomépítésről egy későbbi tananyagban bővebben olvashatsz).

24 órán belül!

24 órán belül, de ha lehet, még aznap hívd fel a jelentkezőket! 

Egy profi ügyfélszerző rendszer van a kezedben, amit szakemberek üzemeltetnek neked. Egy konkrét marketing csapatod van, akik a te hirdetéseddel foglalkoznak. Összekötötték egy rendszerrel, ami a jelentkezők adatait a táblázatodba importálja. Ennek a rendszernek az utolsó láncszeme te vagy. 

Hogy lesz ez a gépezet profi úgy, hogy te vagy az egyik fogaskereke? Úgy, hogy neked is profinak kell lenned. Gyorsaság és pontosság. Hívd fel a jelentkezőt szinte azonnal, de legkésőbb 24 órán belül. Minden perc számít! 

Először is azért, mert az érdeklődés percről percre rohamosan csökken. Telítődnek az emberek külső ingerekkel, ahogy élik az életüket. Egy agyonstimulált világban élünk, ahol minden nap többmillió inger ér mindenkit.

Csak gondolj bele, amikor te görgeted bármelyik social média felületet. Görgess 1 percen keresztül, majd próbáld meg felidézni az összes posztot, amiken átgurult a tekinteted.  Ha csak nincs fotografikus memóriád, ez szinte lehetetlen. De ha felhív az egyik ismerősöd még aznap, hogy „Láttad a fotót amit felraktam?” Akkor több mint valószínű, hogy be fog ugrani.

Nos, annak a valószínűsége, hogy pontosan fel tudod idézni oly mértékben csökken, hogy 24 órán túl már csak valami rémlik, 3 nap múlva már csak nagyon nehezen tudod felidézni, 1 hét múlva pedig azt mondod hogy „milyen fotó?”

 

Van egy másik nagyon fontos oka annak, hogy miért kell 24 órán belül felhívnod a jelentkezőket, ami nem más, mint a hirdetési algoritmus. 

A te hirdetésedre jelentkezőket a Meta be fogja sorolni azok közé, akik az adott témában „érdeklődést fejeztek ki”, mivel kitöltötték az űrlapod.

Nos, ez azt fogja eredményezni, hogy a következő időszakban a rendszer megszórja őket hasonló hirdetésekkel és nem kizárt, hogy a jelentkezőid oda is jelentkezni fognak. Ilyen esetben az nyer, aki előbb felhívja az érdeklődőt

Ha te leszel, aki lecsúszik róla, a jelentkező már azzal fog fogadni, hogy ” Engem már megkerestek ezzel a témával, köszönöm” . – Nagyon gyakori visszajelzés!

Megfelelő mentál (+elvárások, kötési arányok)

Ebben a részben röviden a türelemre szeretnénk felhívni a figyelmed.

Szolgáltatásunk lényege, hogy folyamatosan generálunk jelentkezőket a számodra, ezért nem kell kétségbe esned, ha mindjárt az első pár feldolgozott lead-ből nem lesz azonnali eredmény. 

Az átlagos kötési arány feldolgozóinknál 15-20%.

Ez azt jelenti, hogy 100 felhívott leadből nagyjából 60-nal fogsz tudni érdemben beszélni, körülbelül 30 tárgyalás megvalósulása a reális és 15-20db os kötés.

Minden más leadet azért dolgozol fel, hogy ezek az arányok nálad is kijöjjenek, tehát ha találkozol valakivel, aki rád teszi a telefont, vagy épp úgy beszél veled, ahogyan te szegény buksival sem tennéd, gondolj mindig arra, hogy ez a jelentkező volt, aki egyel közelebb vitt téged ahhoz, akivel végül szerződést tudsz majd kötni. 

Tehát a jelszó: Türelem.

PRO TIPP: Ha szeretnéd magad megkímélni azon jelentkezők feldolgozásával, akik csak az időd húzzák / lelked nyomorgatják, ajánljuk figyelmedbe Call-Center szolgáltatásunkat, akik minden egyes generált jelentkeződ előhívják neked, így kiszűrik a nem valós érdeklődőket és tovább „melegítik” a minőségi jelölteket.

Előző tananyag

1: Így lesz sikeres az együttműködésünk (Alapok I.)

Következő tananyag

3: Megtérülés - Mennyi időn belül?

LOGO_white

Copyright © 2024. Minden jog fenntartva

Kapcsolat

Kövess minket