Napjainkban egyre nagyobb teret nyer az online tárgyalás és üzletkötés. Tudjuk, ebben sokan nem hisznek, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egyre inkább működik. Hagyjuk hátra a „hitet” és legyünk gyakorlatiasak, nyitottak az újra. Ehhez hoztunk most néhány tippet / javaslatot.
Mi lesz a szerződéskötés menete? Hány találkozó vár rá és hogyan fogja tudni véglegesíteni az ajánlatot, ha tetszik neki? (AVDH/Post sb.)
Tervezzük meg hány „találkozós” lesz az értékesítés és hogy ezeket milyen formában szeretnénk vele véghez vinni (telefon, vagy online meet). A stratégiától ne térjünk el.
Tervezzük meg a „találkozók” célját (pl.: Első telefonhívás célja az igényfelmérés és adatok begyűjtése ajánlatkészítéshez. Második találkozó célja az ajánlat bemutatása és időpont foglalása egy online meet-re).
Érdemes az ajánlatokat egyedileg formázni, hogy minőségi anyagot tudj küldeni az érdeklődőnek és ne egy print screen-t a kalkulátorból.
Állítsuk be előre a használni kívánt online programokat (pl.: Google meet).
Az első 1-2 alkalommal ne próbáljunk keresztértékesíteni, tartsuk szem előtt, hogy online nehezebben nyerhető el a bizalom, ezért próbáljunk az aktuális igényt kiszolgálni a legjobb minőségben, majd az első szerződés megkötése után keressük fel újra, rövid időn belül a keresztértékesítéssel, illetve ajánláskéréssel (lásd 6.-os pont).
A legtöbb esetben itt „úszik el” a dolog, mivel a postán való ajánlat visszaküldés a legjobb és legkönnyebb kibúvó a szerződéskötés alól.
Minden esetben próbáljunk inkább online, vagy AVDH-val kötni, ahol ez lehetséges.
Ha mégsem megy bele az ügyfél, ügyeljünk rá, hogy a lehető legjobban könnyítsük meg a visszapostázása menetét, hogy az a lehető legkevesebb erőfeszítésébe kerüljön. Mindenképp küldjünk előre kitöltött válaszborítékot is, amiért nem kell már fizetnie, csak feladnia a postán / levélszekrényekben.
Adjunk záros határidőt a visszaküldésre, postafordultával, de maximum 24 óra.
PRO TIPP: Mielőtt postázunk, kérjük be személyes okmányokat elektronikus úton, amíg ezt nem küldi el, nagy valószínűséggel a szerződést sem fogja visszaküldeni.
Vagy keresztérékesítés. Megkötött kisebb szerződése után azonnal hívjuk fel egy gyors szervizre. (Minden rendben van a szerződésével, elindult a kockázatviselés, köszönjük…) Ekkor magas az elégedettségi és bizalmi faktor az ügyfélben, ilyenkor érdemes egy upsell ajánlatot tenni, ami kapcsolódik az alapszolgáltatáshoz. Például egy határidős és kedvezményes kockázattal kiegészíteni az életbiztosítást / lakásbiztosítást, vagy épp egy megtakarítási számlát felajánlani a szerződéséhez.
Bár evidens, de próbáljuk a csekkes fizetési módot kerülni. Statisztikák alapján az online köttetett csekkes szerződések alig 10%-a éli túl az első évet.
Csekk = Ingyen munka.
PTO TIPP: Ha mégis csekkesen kéri az ügyfél, kössük inkább befolyt díjasra.
Csatlakozz és mostantól elküldjük a legújabb tartalmainkat, hogy semmiképp se maradj le róluk!
Mostantól elküldjük számodra a legújabb tanaynagainkat, érdekességeinket.
Jó tanulást 😉
9: Így többszörözheted meg a leadek számát, TELJESEN INGYEN!
11: Telefonálás És SCRIPTEK